Warm welkom - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rinus - WaarBenJij.nu Warm welkom - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rinus - WaarBenJij.nu

Warm welkom

Door: Ormeling

Blijf op de hoogte en volg Rinus

17 September 2010 | Egypte, Caïro


Mijn aankomst op 14 september was in meerdere opzichten warm en ‘lekker’.
De buitentemperatuur bij aankomst om 22.00u was rond de 26 graden, dat voelde wel lekker na het druilerige vertrek uit Amsterdam. De temperatuur binnen was een beetje te hoog. Het was erg druk op Cairo Airport, veel grote families stonden te wachten bij de douane. Het suikerfeest – afsluiting van de Ramadan – was net afgelopen en veel mensen keerden terug van familie bezoek. De lekkerste temperatuur was de vriendelijkheid op de gezichten van de mensen.

Ondanks de drukte was ik vrij snel door alle controles en een uur later stond ik in de lobby van mijn hotel. Bekend van meerdere bezoeken in 2008. Alhoewel ik de gezichten van de portier en de receptionist niet herkende.
De dagen erna ben ik bezig geweest met acclimatiseren, dingen als telefoon en internetmodem regelen, beetje rond kijken in Cairo en mensen van ‘the project’ ontmoeten.
Mijn hotel is min of meer de centrale plek voor mensen die binnen komen van diverse hoeken van de aarde. Het is leuk om bekende gezichten terug te zien en nieuwe team members te ontmoeten. Sommige met jetlag en andere overlopend van energie om te beginnen. De vergunningen zijn nog niet allemaal binnen, we mogen wel werken in het magazijn maar nog niet op de site, dus ik kon een dagje extra in Cairo blijven.
Vrijdagavond 17 september gaan we naar het opgravinghuis, Hamam komt ons oppikken bij Christo’s op Pyramid Road.
Als alles meezit zijn we niet te laat in het huis.

Deze dagen in Cairo had ik wel even nodig om bij te slapen en te schakelen naar archeologie en studie. De laatste tijd in NL stond vooral in het teken van overdracht (werk), de verbouwing van mijn badkamer afronden en dingen regelen voor mijn ‘huis & poezen oppas’.
Dat is allemaal gelukt. Ik kan me nu gaan concentreren op het opgraven en een goed onderwerp van mijn masterscriptie. Ik heb wel een vaag idee, maar vaag is een betere omschrijving dan idee :)


  • 28 September 2010 - 08:59

    Marianne:

    Een paar dagen rust had je wel nodig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Fayum 2010

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Afsluiten

04 December 2010

Neolitic, the sequence

20 November 2010

Oude koningen in het Midden

20 November 2010

Koptische kloosters

20 November 2010

Reizen in Middle Egypt
Rinus

Korte impressies van mijn verblijf in de Fayum, Egypte in het laatste kwartaal van 2010.

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 12 December 2010

Fayum 2010

Landen bezocht: