Afsluiten - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rinus - WaarBenJij.nu Afsluiten - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rinus - WaarBenJij.nu

Afsluiten

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Rinus

11 December 2010 | Egypte, Caïro

Toch nog een afsluiter, vanuit Cairo.
Morgen vlieg ik vroeg terug naar NL, nu nog 2 dagen in Cairo. Om af te bouwen, te slapen en boeken kopen, veel boeken kopen.
Ik verblijf in Zamalek, de wijk waar alle expats in Cairo wonen en dat veel biedt wat ook in Europa te koop is. Alles is hier op loop afstand, dus dat is wel makkelijk. Ik breng veel tijd door in coffeeshops, om te lezen, te mailen en rustig te werken.

Boeken zijn hier goedkoop en veel uitgaven van de Amerikaanse Universiteit in Cairo zijn in NL moeilijk te krijgen, of zijn duur vanwege de porto kosten.
En dan is er ook nog uitverkoop, het is ondertussen een volle en zware koffer geworden.

Afscheid nemen van de mensen is niet leuk, ondanks de leuke foto’s die het kan opleveren.
Ook moeilijk is afscheid van de woestijn, die ga ik nog echt missen in het donkere en koude Nederland. Ruimte, schone lucht, mooie luchten en zonsopkomsten, dat zal wennen zijn in NL.


  • 12 December 2010 - 11:04

    Jan-Willem:

    Hoi Rinus,
    Regelmatig heb ik je verslagen gelezen en er volop van genoten. Het is duidelijk dat je een fantastische tijd achter de rug hebt! Vandaag terugvliegen?? Het is hier koud en saai, succes met acclimatiseren, welkom thuis!!
    Komende twee weken zijn wij op vakantie, ik bel je medio januari om de verhalen alvast telefonisch te horen!

    Fijne kerst, Jan-Willem, Gouda 12dec2010

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Fayum 2010

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Afsluiten

04 December 2010

Neolitic, the sequence

20 November 2010

Oude koningen in het Midden

20 November 2010

Koptische kloosters

20 November 2010

Reizen in Middle Egypt
Rinus

Korte impressies van mijn verblijf in de Fayum, Egypte in het laatste kwartaal van 2010.

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1992
Totaal aantal bezoekers 16177

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 12 December 2010

Fayum 2010

Landen bezocht: